Essex Furukawa dobija nagradu za program godine u oblasti ESG kao krunu spektakularne 2024. godine
Kompaniji Essex Solutions (ranije Essex Furukawa) uručena je inauguraciona…
Dominacija kompanije Google u našim svakodnevnim životima je otišla bukvalno i u vazduh, barem za stanovnike Kristijanburga, u državi Virdžinija, koji je postao prvi grad u državi koji testira isporuku pomoću dronova.
Wing, letelica kojom upravlja matična kompanija kompanije Google, lebdi, leti, sleće i uspešno isporučuje pakete kompanije FedEx u manjim gradovima. To je bilo ispunjenje obećanja napravljenog od strane mnogih kompanija koje se bave isporukom kako bi ubrzali proces isporuke. To je tek bilo moguće nakon što je Savezna uprava za vazduhoplovstvo napravila kompromis po pitanju nekoliko pravila i dozvola koja se tiču vazdušnog prostora u SAD.
„Dosta se pričalo o dronovima. Danas to se zapravo dešava. Zapravo isporučujemo narudžbinu napravljenu preko interneta do nečijeg kućnog praga," rekao je Ričard V. Smit, direktor kompanije FedEx u izjavi datoj novinama Washington Post. „Ovo nije samo priča. Ovo je stvarno. to se dešava ovde, danas."
Odobrenje za Wing je još uvek privremenog karaktera prema FAA. Mnoga njena pravila i propisi su pisani za avione i helikoptere; kao takav, kompromis po pitanju definisanja propisa za dronove tek treba da bude u potpunosti postignut zbog veličine do koje su se dronovi razvijali.
Povećanje udela dronova u vazdušnom prostoru – uključujući iusluge aviotaksija koje napreduju – se susreće sa krutim otporom koji pruža između ostalih i Svetska asocijacija pilota u aviokompanijama. Ta grupa se bori za povlačenje izuzeća koje je načinila FAA, tvrdeći da projekti kao što je Wing mogu smanjiti nivoe sigurnosti na kojima se trenutno vazdušni prostor nalazi.
Na suprotnoj strani se nalazi Tim Mekmahon, portparol Svetske asocijacije za sisteme bespilotnih vozila. Rekao je da zastareli načini razmišljanja koči napredak i inovacije.
„To je kao i sve drugo što smo videli do sada da se dešavalo sa tehnologijom," rekao je dnevnom listu Washington Post. „Ne cenimo to šta nam omogućuje do ne počne da obavlja uslugu."
Dronovi se prave od pene slične onoj od koje se prave zaštitni sloj za biciklističke kacige i pokreće ih 12 rotora sličnih onim na helikopteru, sa dodatna dva propelera postavljene na krilima. Sa njima se upravlja iz „gnezda" u partnerstvu sa obližnjom kompanijom Virginia Tech.
Piloti letelice Wing nadgledaju i do pet autonomnih letelica kako bi se obezbedila bezbedna isporuka paketa. Dronovi mogu nositi pakete težine 1,5 kilograma u prečniku od 6,5 kilometara od svoje polazne tačke brzinom i do 100 km/h.
Trenutno Wing ne naplaćuje isporuke koje radi i planira da proširi svoje poslovanje kroz partnerstvo sa ostalim velikim korporacijama radeći na povećanju brzine i proširenju pogodnosti za kupce. Takođe može pomoći manjim preduzećima nudeći im jeftinu alternativu isporukama putem dostavnih kamiona.
Da biste pročitali više o projektu Ving u gradu Kristijanburgu, kliknite ovde.