Istorija
Од 1896. године, Ессек Фурукава је створио пут испуњавајући захтеве за магнетном жицом и кабловима за тржиште аутомобила, индустрије, трговине и становања, енергије и комуникација.
Данас настављамо да ширимо палету производа глобално, новим иновацијама и производњом широм Северне Америке, Европе, Азије и Јапана. Захваљујући стратешким аквизицијама усредсређеним на развој, дистрибуцију глеђи и жице и фокус на ширење аутомобилског сектора, Ессек Фурукава се позиционирао као лидер у иновацијама и производњи производа од магнетне жице.
Оснивање Фурукава - 1880-те - 1920
Рођен је Ессек - 1930-те и 1940-те
Nezadovoljan finansijskom krizom i velikom depresijom, Adison E. Holton, ondašnji direktor kompanije Anaconda Wire and Cable, sastavio je konzorcijum partnera – nazvan Essex Wire Corporation – i pripojio poslove montaže žice kompanije Ford Motor. Kompanija je osnovana 15. februara 1930. godine i zapošljavala je 700 radnika.
Promene i rast – 1960. godine
Godine 1959. Adison Holton je dao otkaz na mesto predsednika kompanije Essex.
Nasledio ga je Volter F. Probst (na slici).
Jedna od prvih odluka novopostavljenog predsednika Probsta bila je da sedište kompanije preseli u Fort Vejn, gde je već skoro tri decenije radila proizvodnja.
Spajanja i promene na tržištu – 1970. i 1980. godine
Od 1970. do 1974. godine kružile su glasine o spajanjima koja su se ticala preuzimanja kompanije Essex, sve dok se to konačno nije i desilo.
Jedna od poslednjih stvari koju je O'Mali obavio kao izvršni direktor bila je spajanje kompanije Essex sa korporacijom United Aircraft iz Istočnog Hartforda u saveznoj državi Konektikat, čime je kompanija postala podređeno društvo u punom vlasništvu.
Nove prilike – 1990. godine
Rane devedesete godine bile su period priznanja brenda nagradama poput oznake izvrsnosti kompanije General Motors, kao i svetski priznatih sertifikata o kvalitetu – ISO 9000 i QS 9000.
Kultura u kompaniji brzo se prebacila u računarsko doba, više se pažnje pridavalo ravnoteži između posla i ličnog života zaposlenih, a društveni rad je takođe podstican. Kompanija je težila smanjivanju troškova i poboljšanju kapaciteta za budući razvoj.
Globalna ekspanzija – 2000. godine
Kada je stigao novi milenijum, operativno rukovodstvo postavilo je kao misiju proširenje otiska da bi kompanija postala istinski globalna sila.
Kako bi se to postiglo, Essex je preuzeo poslovanje OSP žicom kompanije Belden i deo poslovanja magnetnom žicom kompanije Nexas u Severnoj Americi.
Diverzifikacija – 2010. godine
Essex je preuzeo postrojenje IVA za emajliranje u Čangdžouu u Kini da bi potpomogao inovacije i razvoj emajla, kao i da bi nastavio evoluciju vertikalno integrisanog poslovanja.
U maju je kompanija Essex Group Inc. preuzela imovinu kompanija Furukawa Electric Co. Ltd. (FEC) i American Furukawa Inc. (AFI) koje se bave proizvodnjom žice za namotaje u SAD.
Нова ера - 2020-е
Kompanije Essex Magnet Wire i Furukawa Electric Co., Ltd., koje su obe lideri u razvoju proizvoda magnetne žice, kao i prilagođenih rešenja, objavile su da su ispunile novo globalno zajedničko ulaganje.
Ovo novo globalno zajedničko ulaganje moći će da vodi u tehnološkom napretku; moći će da bude lider na tržištu Severne Amerike, Evrope i Azije; omogućiće partnerstva sa strateškim klijentima, i ubrzati napredak u istraživanju i u razvoju. Očekuje se da će novi poduhvat imati koristi od značajnih sinergija, uključujući širenje prilagođenih rešenja za proizvode, razmenu najbolje prakse kao i sposobnost boljeg pružanja usluga kupcima sa dodatnim mestima za isporuku, proširene globalne timove za prodaju i tehničku podršku, povećanje količine opreme za izradu šipki i za livnice, kao i raznovrstan globalni tim koji radi na inovacijama, a posebno razvoj projekata za električna i hibridna vozila.
Trke – od 1960-ih godina pa do danas
Godine 1965, kompanija Essex je sponzorisala trkački tim kompanije Ford, čime je brend dobio priliku da prikaže svog najvećeg klijenta kao i svoju tehnologiju magnetnih žica.
To je rezultiralo u uspešnom partnerstvu pošto je tim osvojio četvrto mesto na trci američkog šampionata. Automobil, odmila nazvan „zmaj Oli”, dobio je nadimak po tome što je redovno izbacivao vatru iz otvora za vazduh na haubi.