Mikromobilnost: Sledeća velika elektrifikovana industrija

30. oktobar 2019.

Sledeći Uber vredan više milijardi dolara mogao bi imati samo dva točka. Manija za skuterima može pretvoriti startape u oblasti mobilnosti u jednoroge (unicorn company) vredne više milijardi dolara. Ovaj sektor industrije privlači gotovinu i kupce kao ni jedan drugi. To je zato što mikromobilnost ima potencijal da se takmiči sa automobilima i sa servisima za prevoz. To je takođe deo rešenja za loš javni prevoz jer će odvesti ljude tako gde treba da odu.

Među spomenutima u današnjem komentaru su kompanije:  Baidu, Inc. (NASDAQ: BIDU), Ford Motor Company (NYSE:F), General Motors Company (NYSE:GM), The Boeing Company (NYSE:BA), Niu Technologies (NASDAQ:NIU).

To je već nova priča. Zbog toga investitori ulažu velike količine novca u tu kompaniju. Od 2015. godine investirali su više od 5,7 milijardi USD u startape koji se bave mikromobilnošću.

Bird, startap koji se bavi skuterima i od čijeg osnivanja ima tek dve godine, već vredi 2,75 milijardi USD. Samo ovog meseca, prikupio je 275 miliona USD svežeg kapitala.U februaru, gigant Lime je prikupio dodatnih 310 miliona USD čime je povećao svoju vrednost na 2,4 miliona USD.

Velika je gužva u ovoj oblasti, ali to ne sprečava vlasnike rizičnog kapitala da ulažu novac u nešto za šta su sigurni da će predstavljati revoluciju u oblasti transporta u urbanim gradskim sredinama. Ali jedan manje poznat startap pretenduje da uredi taj haos i transformiše industriju mikromobilnosti. Međutim, njihov potencijal da poremete tržište deljenja vožnje vredno više milijardi dolara u kome vladaju Uber i Lyft više je nego jasan.

Kada se doda sedište po prvi put i mogućnost povezivanja preko blututa, OJO postaje skuter kome nema ravnog.

Sledi 5 razloga zbog kojih treba obratiti pažnju na OJO (OJO.V, AZNVF) dok tržište električnih skutera pravi naredni korak u evoluciji vrednoj više milijardi dolara.

#1 Najbolji trenuci u pomami oko mikromobilnosti

Ukupna vrednost tržišta mobilnosti iznosi 7 biliona dolara. Odbacili smo opsesiju veličinom, i sada je nova globalna opsesija mikromobilnost. To je pomama svetskih razmera:

Očekuje se da će do 2029. godine svetsko tržište mikromobilnosti dostići vrednost od 32 milijarde USD. Velika je verovatnoća da će do 2050. godine obuhvatiti dve trećine svetskog stanovništva. A njen najveći problem predstavlja prevoz putnika do i od tačaka javnog prevoza.

Mikromobilnost je konačni odgovor. Mikromobilnost može efikasno zameniti mnoge vožnje ličnim automobilom i uslužne vožnje, kao i kretanje do i od mesta za čekanje javnog prevoza.Sve ovo OJO Electric zna veoma dobro.

Mikromobilnost je samo Kini skoro dvostruko olakšala pristup poslu, obrazovanju i zdravstvenoj nezi.

Zbog toga se i tehnološki giganti poput BAIDU (NASDAQ:BIDU) uključuju u ovu utakmicu. Još 2014. godine taj internetski gigant pustio je na tržište svoj veoma popularni pametni električni bicikl, nazvan DuBike, i od tada ne prestaje sa inovacijama.

Sada čak ulazi i na tržište automobila bez vozača. Sa više pređenih kilometara od konkurencije u Pekingu, za veliki broj investitora odluka o investiranju sama se nameće.

Niu (NASDAQ: NIU) je još jedna kineska kompanija koja zahvata tržište mikromobilnosti. Već je postala jedna od najzanimljivijih novih kompanija za mikromobilnost u Americi.

Osnovana 2014. godine, kompanija Niu je brzo postala jedna od vodećih svetskih ponuđača rešenja za urbanu mobilnost, suštinski stvarajući tržište za ovu vrstu vozila.

Otkako je prošle godine kompanija izašla na Nasdaq berzu, ostvarila je značajno bolje rezultate od ostalih inicijalnih javnih ponuda (IPO) koji su privukli veliku pažnju u ovom sektoru, i ne pokazuje znakove usporavanja.

Upravo sada, OJO (OJO.V, AZNVF) pretenduje da postane naredna priča o uspehu

#2 Svaki otpor se ovde završava

Rani učesnici na tržištu električnih skutera, uprkos svom rizičnom kapitalu (VC) koji se ulaže u njih i ogromnim procenama vrednosti, bili su suočeni sa popriličnom količinom problema i sve većim poteškoćama. Ne mogu putovati daleko. Iritiraju pešake na mestima gde ima dosta ljudi. Gradovi ih mrze. Ne osećaju se sigurno i definitivno im nije prijatno.

Ovo je mesto gde sedište može napraviti razliku od čak milijardu dolara. Ovde inovativna tehnologija i inženjerstvo mogu od gradskih zvaničnika napraviti prijatelje biznisa.

OJO (OJO.V-AZNVF) preuzeo je velike teškoće rasta visokovrednovanih kompanija kao što su Bird i Lime i pretvorio ih u najperspektivnije u ovoj oblasti.  Deluje kao da su odlučili da nadmaše i najveće igrače na tržištu po pitanju bezbednosti, održivosti, pređenog puta i udobnosti.

OJO ulazi u partnerstva sa pružaocima usluge izdavanja bicikala u gradovima širom SAD  Radeći direktno sa gradskim zvaničnicima uvode red tamo gde je bio haos.

Ono što se ljudima u gradovima može najviše svideti kad se pomene uvođenje reda jeste ovo: inovatori u OJO su jedni od retkih proizvođača skutera koji su dodali Bluetooth zvučnike sa zvučnom signalizacijom i mogućnošću samostalnog usporavanja skutera u zoni škole ili u kampusu.

To je dobitna kombinacija u pogledu bezbednosti – tako da su gradske vlasti zainteresovane da učestvuju.

#3 Skuter koji može poremetiti kompanije Uber i Lyft

Uber i Lyft imaju razloga da budu zabrinuti. Prosečna vožnja koju Uber u Lyft pružaju iznosi od 5 do 15 milja.

Pogodi šta? OJO (OJO.V, AZNVF) nije skuter namenjen samo kratkim deonicama. On prevozi i na deonicama dužine od 10 do 15 milja. To je delimično zahvaljujući udobnosti sedišta i velikoj količini snage koju ima.

To ostavlja prosečan skuter daleko iza i čak ugrožava Uber i Lyft. Prosečna vožnja skuterom je oko 0,6 milja. Za skutere kompanije OJO iznosi približno 2 milje. A u gornjem delu raspona, od 10 do 15 milja, ne postoje skuteri koji mogu biti konkurencija. A ekonomija pravi zapažene rezultate.

Upravo sada OJO vrši procene za iznajmljivanje skutera za 15 USD po danu. Trenutno imaju 200 skutera na ulicama, ali je u toku jaka kampanja koja bi trebalo da poveća obrt u četvrtom tromesečju.

U novembru će se povećati prisutnost na 1250 skutera, a do kraja godine OJO predviđa da će imati 2500 skutera u upotrebi. To je obrt od skoro 14 miliona USD godišnje.

Sledeće godine će izaći sa novim modelom za 2020. godinu i plan je da se poveća prisutnost na 15.000 skutera u opticaju.To je preko 80 miliona USD obrta godišnje.

Nakon što su prikupili 6 miliona USD od investitora, sledi izlazak na tržište kapitala gde će ponuditi svoje akcije. Ovo povećanje kapitala će obezbediti proizvodnju i isporuku 2500 novih skutera. Šta će se najviše svideti investitorima? Jedinstveno tržište i proizvod. Kao što je napomenuto, ulaže se ogroman novac uprkos svim poteškoćama u ovom segmentu.

Bird i Lime trpe kritike jer napreduju previše brzo i time obezvređuju novac investitora u početni kapital. Pristup koji OJO koristi je metodičan. Koristi model koji omogućava rast, kompenzaciju i koji će da traje dugo.

#4 Čarobna taktika koju OJO koristi

Nije održivo samo baciti tonu skutera na ulicu i videti šta se dešava.OJO (OJO.V, AZNVF) je posmatrao i uvideo gde konkurencija radi loše, i to veoma loše.OJO je kompanija kojoj je dizajn na prvom mestu, osnovana od strane grupe veoma uspešnih pronalazača, dizajnera, i preduzetnika usperenih na robu široke potrošnje.

Među njima je Don Ratner, direktor kompanije OJO, koji je izneo više od 1 milijarde USD u prepoznatljivim igračkama i licenciranoj robi na tržište počevši od kompanija Disney i Nintendo, pa sve do kompanija Coca-Cola i Mars. OJO planira da uzdrma upravo one koji drmaju tržište i imaju dovoljno discipline za to. Kao prvo, spremni su da kapitalizuju pomamu oko skutera koji su Bird i Lime omogućili. U izvršnom menadžmentu je Maks Smit, CEO i direktor, koji je uspešno privlačio kapital i pokrenuo poslovni rast kroz prodaju osam kompanija poput World Color Press, LinkShare, blip, Gartner’s Tech Republic i JASH, između ostalih.

Ulaze u partnerstvo sa grupom Fiore, eminentnom bankarskom grupom koja stoji iza uspeha kompanija Lithium X Energy i Lionsgate Entertainment na tržištu, koji će ovog kvartala izaći na berzu i popuniti prazninu na tržištu rizičnih akcija, koja omogućava učešće u rastu sektora mikromobilnosti.

#5 Masivni potencijal za napredovanje

Tržište mobilnosti se konstantno razvija i čak ogromne kompanije kao General Motors, Ford i Boeing se uključuju.

General Motors (NYSE:GM) je napravio sopstveni brend električnih bicikala, pod imenom Ariv. Bicikli su predstavljeni ove godine i već su privukli pažnju evropskog tržišta. Iako im je cena bezrazložno previsoka, a kreće se od 3800 USD po komadu, dobra stvar im je velika brzina kretanja i mogu preći manje razdaljine na samo jednom punjenju. Ipak, ono što se većini sviđa jeste to što se mogu spakovati u lako prenosivu torbu, čime postaju idealni za svakodnevni dolazak i odlazak sa posla. Posebno u velikim gradovima kao što su London i Berlin.

Ford (NYSE:F) se odlučio za drugačiji pristup. Ušao je na tržište skutera kupovinom Spina za 100 miliona USD. Osnovan 2017. godine u San Francisku, Spin se smatra delom velike trojke u svetu skutera, zajedno sa kompanijama Lime i Bird. Iako je Fordova kupovina kompanije Spin bila glavna vest u medijima, to nije jedina Fordova investicija u oblasti alternativnog transporta u urbanim sredinama.

Takođe i Boeing (NYSE:BA) razmatra opcije da igru podigne na viši nivo, i to doslovno. Nedavno je potpisao sporazum sa kompanijom Porsche o saradnji na proizvodnji bespilotnih letećih taksija.  Ovo je značajno zbog toga što su obe kompanije lideri u svojim oblastima. Iako postoje razvijeni koncepti letećih taksija, niko nije toliko prisutan – i iskusan – na tržištu kao Porsche i Boeing.

Iako još uvek u fazi razvoja, Boeing and Porsche se nadaju da će prepoznati tržište, definisati slučajeve primene i napraviti proizvod koji će učvrstiti njihovu elitnu poziciju u ovom novom tržištu.

OJO je ravnopravan takmac velikim igračima. I ima obavezu da ispuni jednu važnu stvar. OJO se sada nalazi tamo gde su Bird i Lime bili pre dve godine.  Već su pokrenuli projekte u Ostinu i Dalasu, a pokrenuli su i pilot projekte u Habokenu u Nju Džerziju. OJO je ove nedelje pokrenuo projekat u Memfisu u saveznoj državi Tenesi, a takođe pregovara sa San Antoniom, Portlandom, Vašingtonom u saveznoj državi Kolumbija, Nešvilom,Atlantom,Sijetlom itd.

Polet kompanije Bird se malo usporio, i bez obzira na to što je to nije sprečilo da dostigne vrednost od 2,75 milijardi USD, nema tu još mnogo prostora za rast.

OJO (OJO.V, AZNVF) se bolje snalazi na svim poljima, a kada startapi u ovoj oblasti postaju tzv. jednorozi u roku od nekoliko meseci, rast kompanije koja je uspešna u svim važnim aspektima poslovanja zaista je neverovatna.

Do kraja godine, njihov obim isporuke skutera može biti udesetostručen, a ambiciozni rizični kapital može činiti veliki deo dobiti. A ako do 2020. godine dostignu cilj od 15.000 skutera u SAD, potencijal za rast može u potpunosti nestati.

Ovo je trenutak kad Tesla upoznaje Vespu i proguta Razor za ručak.  To je oblast koja pravi tzv. jednoroge rekordnom brzinom, a startapi sa proizvodom koji je još inovativniji još brže se mogu pretvoriti u jednoroge.



Javite nam se direktno.

Znamo da nije svaki projekat isti i da nije lako ispuniti sve zahteve. Želimo da razgovaramo sa vama kako bismo udovoljili potrebama svakog izazova pred kojim se nađete.

Click the platform below that you would like to share this on. Thanks for sharing!

[social_warfare]