Simcoe, Canada Facility Reshaped to Support North American Energy Market
Essex Solutions (formerly Essex Furukawa) has recently completed the reconf...
Оригинално објавио Бен Морсе за ЦНН.
Од рачунара до мобилних телефона, развој савремене технологије значи да је све постало мање.
Али "еДумпер" је веома различита врста звери - тешка 110 тона када се у потпуности напуни и покреће 4,5-тона потпуно електрична батерија, овај прототип кипер-возила је највеће електрично возило (ЕВ) на свету.
Камион произведен од стране Кухн Сцхвеиз АГ, камион ради у планинском каменолому у Биелу у Швајцарској и може да испоручи 60 тона креча и лапорца.
Као и сва електрична возила, еДумпер користи снагу кочења.
Кроз процес који се назива регенеративно кочење, еДумпер електрични мотор иде уназад када возач притисне кочионе плочице, ослобађајући електричну енергију која се може складиштити и вратити у батерију.
И што је веће оптерећење, то је јаче кочење и више електричне енергије се може повратити.
Чак је и Луцас ди Грасси - побједник шампионата Формуле Е 2017. - био изненађен способностима регенеративног кочења еДумпер-а.
"Имали смо 75 тона камења и одавде смо отишли са 90%, отишли смо све до врха", рекао је ди Грасси за ЦНН Спорт.
"Стигли смо са 80% батерије, напунили се и на повратку смо добили 8%, па смо се вратили са 88% - то је заправо прилично цоол."
Гуме еДумпер високе су више од шест стопа, што им омогућава да се носе са нагибима од 13%, чак и у тешким временским условима, док би могли да дођу у пилотску кабину возила, а возачи морају да преговарају о девет степеница.
За 1,79 м висок Ди Грасси, прилично је импресиван. "Огромна је - невероватна је."
Са еДумперовом батеријом од 600 КВх - исто као око седам Тесла Модел С 75Дс - и регенеративним кочењем, камион годишње уштеди 50 000 тона дизела, а такође смањује отисак ЦО2 за 1,3 милиона кг сваке године.
"Ово је чиста магија", рекао је де Грасси. „То је стварна примена ЕВ-а. Чинећи га јефтинијим, ефикаснијим и зеленијим. Дакле, уштедите 50.000 тона горива по машини годишње. "
Док се свет креће ка електричној будућности, еДумпер нам пружа поглед на то како будућност може изгледати.
Иако ди Грасси утркује електрична возила за живот, чак и он не може да запрепашћује огромном снагом и величином камиона.
"Разумијем да има 10 пута већу батерију и три пута већу снагу, тако да има исту снагу као три аутомобила Формуле Е", рекао је. "Управо сам видео мотор, огроман је, супер импресиван."