Superior Essex najavljuje Essex Solutions, ponovo pokreće i brend Magnet Wire
ATLANTA, GA – Superior Essex, globalni lider u industriji magnetnih žica i komunikac...
U pokušaju da smanji emisije i zagađujuće materije koji se ispuštaju u atmosferu, Nemačka je otvorila skoro 10 km auto-puta južno od Frankfurta na kome električni kamioni mogu da se napune tokom vožnje.
Projekat pod nazivom Eliza (skraćenica za 'elektrifikovani inovativni teški saobraćaj na auto-putu') testira se na jednoj od najposećenijih saobraćajnica nemačkih auto-puteva. Posebno projektovani kamioni mogu da se pune tokom vožnje ispod nadzemnih žica – ali samo ako voze brzinom manjom od 90 km/h.
Kompanija Siemens razvila je tu tehnologiju i navela da ta deonica auto-puta može eliminisati CO2 i azotne okside koji se ispuštaju iz vozila. Kako je na vebsajtu projekta navedeno, projekat se može proširiti ili smanjiti i može imati raznovrsnu primenu od autobuskog prevoza do saobraćaja na dužim relacijama.
„Sistem eAuto-put (eng. eHighway) zasniva se na bezbednoj i isprobanoj infrastukturi koja obezbeđuje kontinuirano snabdevanje teških komercijalnih vozila električnom energijom”, navodi se na vebsajtu. „Može se integrisati na postojeću infrastrukturu i upravljati se iz nje bez ulaganja značajnijih napora a njome se delotvornost elektrifikovanih pruga kombinuje sa fleksibilnošću kamiona, čime se potrošnja električne energije prepolovljava dok se istovremeno postiže potpuna mobilnost.
„Sistem eAuto-put omogućava kamionima da koriste obnovljivu električnu energiju i može značajno doprineti smanjenu emisija CO2. I ekološke i ekonomske prednosti sistema eAuto-puta rastu povećanjem korišćenja te deonice.”
Nemačka je uložila skoro 77 miliona USD u razvoj te tehnologije i kamiona koji će se na njoj koristiti. Procenjeno je da na svakih 100.000 km vozač može uštedeti i do 23.000 USD.
„Elektrifikovani kamioni su naročito efikasno rešenje na putu ka transportu koji je neutralan u pogledu ugljenika”, izjavila je za News18 Rita Švarcelur-Suter, državna sekretarka nemačkog saveznog ministarstva za zaštitu životne sredine.
Proizvođač kamiona Scania sarađivao je sa kompanijama Volkswagen i Siemens na projektu električnih puteva i rezultate svog korišćenja će predati Tehničkom univerzitetu u Darmštatu kako bi se odredila delotvornost kao i sveukupno smanjenje zagađujućih materija.
Ta deonica auto-puta je prva od tri deonice koje će biti otvorene u Nemačkoj, u saveznim državama Hese i Šlezvig-Holštajn, a Baden-Virtemberg takođe će pokrenuti kolovoznu traku za testiranje u bliskoj budućnosti. Auto-put u saveznoj državi Šlezvig-Holštajn trebalo bi da bude završen do kraja kalendarske godine, dok će Baden-Virtemberg otpočeti izgradnju tek za godinu dana.
„Сиеменс еХигхваи омогућава смањење употребе фосилних горива и трошкова рада камиона, истовремено уклањајући локалне емисије као што су ЦО2 и азотни оксиди“, закључила је технолошка компанија.
„Систем еХигхваи применљив је за различите случајеве употребе.“
За више информација о еХигхваи систему, посета Семиенс.цом .
Погледајте Ессек решења за ЕВс , Хибрида и друга електрификована комерцијална возила .